> Print deze pagina

Home > Ouders > Ouders in Beeld

Ouders in Beeld

Op deze pagina laten we ouders aan het woord die met hun kind(eren) in het buitenland wonen. Hoe ervaren deze gezinnen het om in het buitenland te wonen? Op welke manieren wordt er contact gehouden met Nederland en de Nederlandse taal en cultuur? En... wat is de gouden tip van deze ouders voor ouders die nog gaan vertrekken?

Familie de Rooij uit Spanje

"Op school wordt er met andere kinderen Catalaans of Castellano gesproken, maar thuis spreken we altijd Nederlands."

Familie Evers uit Vietnam

"De laatste jaren gaan wij regelmatiger naar Nederland, dat versterkt ook onze band met Nederland."

Familie Melens uit Australië

"Het lijkt er nu op dat wij nog vier jaar in Australië blijven. Daarna willen we terug naar Nederland, zodat Jasmijn haar middelbare school daar kan starten."

Familie Pronk uit Zwitserland

"Wij weten niet of we nog terug zullen keren naar Nederland."

Scholenzoeker

Benieuwd waar de 200 Nederlandse scholen in het buitenland staan? Gebruik de Scholenzoeker!

Familie Broekhuizen uit Chili

"Je eigen identiteit neem je altijd mee, maar je moet je wel aanpassen aan nieuwe gewoontes. Dat geldt niet alleen voor jezelf, maar ook voor je kinderen!"

Familie Veen uit Noorwegen

"Onze kinderen zijn en blijven Nederlands. De kans dat zij later in Nederland gaan studeren of werken is groot."

Geert en Monica uit Peru

“Wij vinden het belangrijk dat de kinderen hun moedertaal spreken. Het zorgt voor een groter taalgevoel en een ruimere blik op de wereld."

Gittan en Budi uit Indonesië

"We kiezen bewust voor Nederlands onderwijs, want Nederland is een deel van hun roots."

Delen via: