Introductie

NOB kerstgroet 2016

NOB is sinds 1980 de spil van een wereldwijd netwerk voor Nederlands onderwijs in een internationale context. Ons onderwijs biedt vandaag de dag 15.000 kinderen en jongeren een goede aansluiting op het onderwijs- systeem bij een eventuele terugkeer én houvast bij de ontwikkeling van hun wereldburgerschap vanuit hun Nederlandse of Vlaamse wortels. Zo verkrijgen ze het zelfbewustzijn en de communicatieve vaardigheden die de internationaliserende samenleving nu en in de toekomst van hen vraagt, en kunnen ze grenzenloos groeien. Waar ze vandaag ook zijn en morgen naartoe gaan.

Door alle kennis, ervaring en partijen te verbinden, waarborgt NOB de kwaliteit en continuïteit van het Nederlands onderwijs wereldwijd. Met belangen- behartiging en voorlichting voor het geheel, en  ondersteuning en ontwikkeling op organisatorisch, inhoudelijk en persoonlijk niveau. Als autoriteit op het gebied van de meerwaarde van de eigen taal en cultuur in een internationale context, is NOB een bron van inspiratie en informatie voor de internationalisering  van het onderwijs in Nederland en Vlaanderen.

Meer informatie?
Lees voor meer informatie het magazine Grenzenloos groeien (ook in het Engels beschikbaar) of het rapport "De staat van het Nederlands onderwijs in het buitenland" via de link aan de rechterzijde. Neem bij vragen of opmerkingen gerust contact met ons op.

Delen via:

Relevante downloads

Filmpje: Wereldburgers

Waarom moedertaal voor kinderen wereldwijd zo van belang is. Bekijk het filmpje van NOB! Voor wereldburgers met Nederlandse roots.