De BibeleBonnseBerg School

Basisonderwijs

De BibeleBonnseBerg School verzorgt lessen in de Nederlandse taal en cultuur voor het basisonderwijs voor kinderen in de regio Bonn, Duitsland. De enthousiaste en bevoegde leerkrachten geven elke maandagmiddag Nederlands onderwijs op maat aan Nederlandse en Belgische kinderen van 4 tot 12 jaar. Ook worden culturele activiteiten voor de leerlingen georganiseerd, zoals rond Koningsdag en Sinterklaas, en een jaarlijks uitje naar Nederland of België. Het doel van de lessen is de Nederlandse taal op een zo hoog mogelijk niveau te brengen. Dit vergemakkelijkt tevens bij eventuele terugkeer de instroming in het Nederlands of Vlaams onderwijs. De school is als NTC-school aangesloten bij de Stichting Nederlands Onderwijs in het Buitenland en valt onder de Nederlandse onderwijsinspectie.

Downloads BBB Schoolgids 2020-2021.pdf BBB Schoolgids 2021-2022.pdf BBB_Schoolgids_2019-2020.docx
Bezoekadres
Martin-Luther-King-Straße 14 53175 Bonn Duitsland
Bekijk op Google Maps
Postadres
Lex van Rooij - Pirolweg 10 53844 Troisdorf Duitsland
ImageBlock-9

Nederlands onderwijs op een dagschool

Bij deze schooltypen kiest u één school, waar het Nederlands onderwijs een (grote) plek in het lesprogramma heeft: als schoolvak, of meer dan dat.

Bekijk de mogelijkheden
ImageBlock-5

Nederlandse les

De meeste scholen en instellingen in het netwerk van NOB bieden Nederlands Taal- en Cultuuronderwijs aan, naschools. Gemiddeld is dat drie lesuren per week.

Bekijk de mogelijkheden