Stichting Nederlands Onderwijs Marousi de Taalbrug

Basisonderwijs, Voortgezet onderwijs

De Taalbrug verzorgt naschoolse lessen in Nederlandse taal en cultuur voor peuters, basisschoolleerlingen en leerlingen in het voortgezet onderwijs. Dit gebeurt op 2 locaties: In Marousi (Noord-Athene) en Voula (Zuid-Athene). Zij biedt een veilige, gezellige en stimulerende leeromgeving waar de kinderen zich optimaal kunnen ontwikkelen. Het onderwijs dat wij bieden volgt de kerndoelen van het Nederlands Taalonderwijs. Dit versoepelt de instroom van onze leerlingen in het Nederlands onderwijssysteem. Ook staan wij onder toezicht van de Nederlandse onderwijsinspectie. Op beide locaties is een uitgebreide bibliotheek aanwezig. Vakanties zijn gelijk aan die van de Griekse lagere school. De Nederlandse cultuur is een belangrijk onderdeel van onze lessen. Enkele buitenschoolse activiteiten zijn Sinterklaas, 4 en 5 mei viering en een thematisch eindfeest. Voor leerlingen in het voorgezet onderwijs is er de mogelijkheid om deel te nemen aan het examen ‘Certificaat Nederlands als Vreemde Taal’ en het ‘Staatsexamen NT2’

Downloads Schoolgids DE TAALBRUG Voula 19-20 NOB.pdf Schoolgids DE TAALBRUG Marousi 19-20 NOB.pdf
Bezoekadres
Sorou 72 15125 Marousi, Athene Griekenland
Bekijk op Google Maps
Postadres
Bas. Olgas 48 15124 Marousi, Athene Griekenland
ImageBlock-9

Nederlands onderwijs op een dagschool

Bij deze schooltypen kiest u één school, waar het Nederlands onderwijs een (grote) plek in het lesprogramma heeft: als schoolvak, of meer dan dat.

Bekijk de mogelijkheden
ImageBlock-5

Nederlandse les

De meeste scholen en instellingen in het netwerk van NOB bieden Nederlands Taal- en Cultuuronderwijs aan, naschools. Gemiddeld is dat drie lesuren per week.

Bekijk de mogelijkheden