Over NOB

Buiten onze landsgrenzen, van Sofia tot Singapore en van Santiago tot Surrey, krijgen duizenden Nederlandse en Vlaamse kinderen les in hun moedertaal. Dit schooljaar gaat het om ruim 14.000 leerlingen. Dat zijn kinderen die vaak weer terugkomen naar Nederland of Vlaanderen - ruim een derde al binnen 5 jaar - en zo probleemloos mogelijk willen instromen in het onderwijs. Voor die optimale aansluiting zorgt een wereldwijd netwerk van bijna 200 scholen in 115 landen. Met Stichting Nederlands Onderwijs in het Buitenland (NOB) als spil. Dat doen we in opdracht van het Ministerie van OCW, met plezier en enthousiasme, en al 37 jaar.

21 juni 2018

Tijdelijke invulling bestuursstructuur NOB

In verband met het aankomende vertrek van directeur-bestuurder Karen Peters heeft de Raad van Toezicht van NOB op 14 juni 2018 besloten tot een tijdelijke invulling van de bestuursstructuur bij NOB. Mevrouw Hanneke Teekens en de heer Lex Stijl zullen vanaf 16 juli 2018 respectievelijk bestuurder en directeur a.i. worden bij NOB. Beiden kennen de organisatie goed.

15 juni 2018

Hanneke Teekens treedt terug uit Raad van Toezicht NOB

Op 14 juni 2018 was de laatste vergadering van de Raad van Toezicht dit schooljaar. Dit was tevens de laatste vergadering van mevr. Teekens als lid van de Raad van NOB.

15 mei 2018

Aankondiging vertrek directeur-bestuurder NOB

Directeur-bestuurder Karen Peters legt haar functie bij NOB per 1 september 2018 neer, na een dienstverband van ruim vierenhalf jaar. Zij gaat aan de slag als voorzitter van het College van Bestuur van Eem-Vallei Educatief, een stichting voor primair openbaar onderwijs.

24 april 2018

Scholen wereldwijd zeer tevreden over ondersteuning NOB

De bij NOB aangesloten scholen en de door NOB gedetacheerde leerkrachten bij Europese scholen zijn zeer tevreden over de ondersteuning door NOB. Dit blijkt uit een evaluatie van de subsidieverlening aan NOB, uitgevoerd door een extern onderzoeksbureau in opdracht van het ministerie van OCW. Aanleiding voor de evaluatie was het feit dat de huidige vijfjarige subsidieperiode voor NOB dit jaar afloopt.