Over NOB

Buiten onze landsgrenzen, van Sofia tot Singapore en van Santiago tot Shanghai, krijgen duizenden Nederlandse en Vlaamse kinderen les in hun moedertaal. Dit schooljaar gaat het om bijna 14.000 leerlingen. Dat zijn kinderen die vaak weer terugkomen naar Nederland of Vlaanderen - ruim een derde al binnen 5 jaar - en zo probleemloos mogelijk willen instromen in het onderwijs. Voor die optimale aansluiting zorgt een wereldwijd netwerk van bijna 200 scholen met leerlingen in meer dan 120 landen. Met Stichting Nederlands Onderwijs in het Buitenland (NOB) als spil. Dat doen we in opdracht van het Ministerie van OCW, met plezier en enthousiasme, en al 40 jaar.

07 september 2021

NOB lanceert online leerplatform voor aangesloten scholen

Vanaf nu is er een rijk online cursusaanbod beschikbaar voor alle medewerkers van de bij NOB aangesloten scholen.

29 juni 2021

Jaarverslag 2020 online

Het jaarverslag over 2020 van NOB is vanaf nu online te raadplegen.

08 juni 2021

NOB ontwikkelt Online Campus voor aangesloten scholen

Op 19 juli komen alle bij NOB aangesloten scholen samen op een speciaal voor hen ontwikkeld online campus.

19 april 2021

Jubileumjaar NOB krijgt een koninklijk tintje

NOB bestaat sinds 19 december 1980. Dat vierden wij afgelopen jaar met een nieuwe visuele identiteit, een online magazine en op 24 maart jongstleden met een bijzondere jubileumuitzending. Deze uitzending is nu in zijn volledigheid terug te kijken.