Over NOB

Buiten onze landsgrenzen, van Sofia tot Singapore en van Santiago tot Surrey, krijgen duizenden Nederlandse en Vlaamse kinderen les in hun moedertaal. Dit schooljaar gaat het om ruim 14.000 leerlingen. Dat zijn kinderen die vaak weer terugkomen naar Nederland of Vlaanderen - ruim een derde al binnen 5 jaar - en zo probleemloos mogelijk willen instromen in het onderwijs. Voor die optimale aansluiting zorgt een wereldwijd netwerk van bijna 200 scholen in 115 landen. Met Stichting Nederlands Onderwijs in het Buitenland (NOB) als spil. Dat doen we in opdracht van het Ministerie van OCW, met plezier en enthousiasme, en al 37 jaar.

15 januari 2018

10 januari 2018

09 januari 2018

12 december 2017

Terugkeer leerlinggebonden subsidie vanaf 2018

Vanaf 2018 ontvangen alle bij NOB aangesloten scholen weer een leerlinggebonden subsidie, vergelijkbaar met de situatie zoals die voor afschaffing van de aanvullende subsidie per 1 januari 2017 was. Het kabinet trekt hier jaarlijks 3 miljoen euro voor uit. Minister Ingrid van Engelshoven (onderwijs) maakte dit vandaag bekend tijdens een ontmoeting met haar Vlaamse collega Hilde Crevits in Brussel.