Over NOB

Buiten onze landsgrenzen, van Sofia tot Singapore en van Santiago tot Shanghai, krijgen duizenden Nederlandse en Vlaamse kinderen les in hun moedertaal. Dit schooljaar gaat het om bijna 14.000 leerlingen. Dat zijn kinderen die vaak weer terugkomen naar Nederland of Vlaanderen - ruim een derde al binnen 5 jaar - en zo probleemloos mogelijk willen instromen in het onderwijs. Voor die optimale aansluiting zorgt een wereldwijd netwerk van bijna 200 scholen met leerlingen in meer dan 120 landen. Met Stichting Nederlands Onderwijs in het Buitenland (NOB) als spil. Dat doen we in opdracht van het Ministerie van OCW, met plezier en enthousiasme, en al 40 jaar.

08 juni 2021

NOB ontwikkelt Online Campus voor aangesloten scholen

Op 19 juli komen alle bij NOB aangesloten scholen samen op een speciaal voor hen ontwikkeld online campus.

19 april 2021

Jubileumjaar NOB krijgt een koninklijk tintje

NOB bestaat sinds 19 december 1980. Dat vierden wij afgelopen jaar met een nieuwe visuele identiteit, een online magazine en op 24 maart jongstleden met een bijzondere jubileumuitzending. Deze uitzending is nu in zijn volledigheid terug te kijken.

18 maart 2021

De Reünie: 40 jaar onbegrensde ontmoetingen

Op woensdag 24 maart, om 15:00 uur Nederlandse tijd viert NOB haar veertigjarig bestaan met een verrassende samenkomst in een virtueel klaslokaal.

22 september 2020

Sinds 1980... NOB bestaat 40 jaar!

40 jaar NOB: iets om bij stil te staan. Vandaag trappen we ons jubileumjaar af met de lancering van een online magazine en een fris, nieuw logo met bijpassende visuele identiteit.