Over NOB

Buiten onze landsgrenzen, van Sofia tot Singapore en van Santiago tot Surrey, krijgen duizenden Nederlandse en Vlaamse kinderen les in hun moedertaal. Dit schooljaar gaat het om ruim 14.000 leerlingen. Dat zijn kinderen die vaak weer terugkomen naar Nederland of Vlaanderen - ruim een derde al binnen 5 jaar - en zo probleemloos mogelijk willen instromen in het onderwijs. Voor die optimale aansluiting zorgt een wereldwijd netwerk van bijna 200 scholen in 115 landen. Met Stichting Nederlands Onderwijs in het Buitenland (NOB) als spil. Dat doen we in opdracht van het Ministerie van OCW, met plezier en enthousiasme, en al 37 jaar.

31 januari 2019

Inschrijving NOB Bijscholing 2019 geopend

Van 7 t/m 9 juli 2019 vindt in Egmond aan Zee voor de 33ste keer de NOB Bijscholing plaats, met dit jaar als thema "Duurzaam vernieuwen". Vandaag is het definitieve cursusaanbod bekendgemaakt en de inschrijving geopend.

07 november 2018

Van Engelshoven en Crevits verheugd over geld voor Nederlands onderwijs wereldwijd

Tijdens een ontmoeting in het kader van de 4e Vlaams-Nederlandse top op maandag 5 november, spraken de Nederlandse en Belgische ministers onder meer over het zogeheten 'Damesakkoord'.

18 oktober 2018

Een najaar vol regiobijeenkomsten

Onlangs vond er nog één in New Jersey plaats en in november staan maar liefst drie regiobijeenkomsten van bij NOB aangesloten scholen op de planning, georganiseerd voor én door scholen. NOB zal bij al deze bijeenkomsten aanwezig zijn en een bijdrage leveren.

20 september 2018

NOB Colloquium “De wereldburger als ambassadeur”

Vandaag vindt het NOB Colloquium “De wereldburger als ambassadeur” in de Caballero Fabriek in Den Haag plaats, ter gelegenheid van het afscheid van voormalig directeur-bestuurder Karen Peters. Tijdens het colloquium zullen Prinses Laurentien, Henriette Louwerse en Julie Bynens vanuit verschillende perspectieven ingaan op dit thema van wereldburgerschap.