276 deelnemers op NOB Bijscholing: duurzaam vernieuwen

19 juli 2019

Vorige week vond alweer de 33ste editie van de NOB Bijscholing plaats. Ruim 270 leraren, schoolleiders en bestuurders uit alle hoeken van de wereld verzamelden zich van 7 t/m 9 juli in Egmond aan Zee voor drie dagen vol met inspiratie, verbinding en verdieping.

Dit jaar mocht NOB maar liefst 276 deelnemers verwelkomen, een mooie opkomst en flinke stijging ten opzichte van voorgaande jaren. Dit jaar was het thema 'duurzaam vernieuwen' en dat konden deelnemers terugzien in een vernieuwd programma met meer keuzemogelijkheden, maar ook in de terugkerende succesvolle cursussen van vorig jaar.

Tijdens de Bijscholing volgden deelnemers een intensieve inhoudelijke cursus naar keuze, toegespitst op de unieke situatie van het Nederlands onderwijs in het buitenland. Nieuw dit jaar was cursus de Proeverij, waarbij cursisten per dagdeel een ander thema konden kiezen. Daarnaast konden deelnemers kiezen voor een recreatief programma op de dinsdagochtend en waren er meerdere momenten om oude en nieuwe bekenden uit het internationale werkveld te ontmoeten.

Bekijk onderstaande video om een beeld te krijgen van hoe de Bijscholing verliep of bekijk het fotoverslag