Inschrijving NOB Bijscholing 2019 geopend

31 januari 2019

Van 7 t/m 9 juli 2019 vindt in Egmond aan Zee voor de 33ste keer de NOB Bijscholing plaats, met dit jaar als thema "Duurzaam vernieuwen". Vandaag is het definitieve cursusaanbod bekendgemaakt en de inschrijving geopend.

Dit jaar is er wederom een gevarieerd cursusaanbod samengesteld, met nieuwe toevoegingen als de Proeverij: vier dagdelen, vier thema's en de Besturendag. Hiernaast hebben we een aantal succesvolle cursussen van vorig jaar behouden zoals Teach like a champion. Het thema "Duurzaam vernieuwen" staat hierbij centraal: duurzaam omdat we heel veel dingen goed doen en die willen we graag zo behouden, en vernieuwen omdat er altijd ruimte is voor verbetering.

Naast het volgen van een cursus staat de uitwisseling van ervaringen tussen deelnemers centraal. Voor velen die werkzaam zijn in het Nederlands onderwijs in het buitenland vormt de Bijscholing hét jaarlijkse moment waarop ze kunnen bijpraten en uitwisselen met hun wereldwijde collega's. De vorige Bijscholing had 232 deelnemers van verschillende scholen, verspreid over heel de wereld.

Het programma en het definitieve cursusaanbod van de Bijscholing vind je hier, evenals informatie over het aanmeldproces en de kosten

(foto: NOB Bijscholing 2018)

Waarom de Bijscholing?
Professionalisering vanuit het buitenland is best lastig. Andere scholen en opleidingsmogelijkheden in Nederland zijn vaak (letterlijk) ver weg en je werkt in een unieke situatie waar veel beschikbaar scholingsaanbod niet op aansluit. Daarom is investering in de professionalisering van iedereen die werkzaam is in het Nederlands onderwijs in het buitenland voor NOB essentieel. De Bijscholing vormt hier het jaarlijkse hoogtepunt van.