Nederlandse school Bremen verwelkomt koningspaar

20 maart 2019

Recentelijk waren koning Willem-Alexander en koningin Máxima op werkbezoek in de Duitse stad Bremen. Leerlingen en leerkrachten van de bij NOB aangesloten Nederlandse school in Bremen pakten hun kans en verwelkomden het koninklijk paar met spandoeken, tekeningen en zelfs een Koningslied op de Marktplatz.

Het welkom van de kinderen ging niet onopgemerkt voorbij. De koning maakte een praatje met de leerlingen en vond het leuk om te horen dat er ook in Bremen een Nederlandse school was. Foto’s en video’s met daarop de zingende leerlingen waren in heel de Duitse  media te zien, en zelfs op een aantal internationale nieuwssites. De school sprak dan ook van een “groot succes”.

Het is niet de eerste keer dat een bij NOB aangesloten school het koningspaar of Nederlandse bewindslieden in het buitenland ontmoeten. Regelmatig vinden er buitenlandse bezoeken plaats door het koningspaar of leden van het kabinet. Het is niet ongebruikelijk dat dan een Nederlandse school wordt bezocht. Zo bracht minister Sigrid Kaag in 2018 tijdens een handelsmissie in China een bezoek aan twee Nederlandse scholen in Shanghai.