NOB Bijscholing 2020 gaat online

31 juli 2020

Deze week presenteert NOB aan leraren, schoolleiders en bestuurders van scholen met Nederlands onderwijs in het buitenland een alternatief, online herfst- en winterprogramma van de NOB Bijscholing.

In de periode september 2020 - maart 2021 wordt er een gevarieerde en verrassende reeks aan mogelijkheden tot professionaliseren en netwerken geboden. Ook inspireren, de derde functie van de Bijscholing, wordt hier niet bij over het hoofd gezien. Vanwege de ontwikkelingen rondom het coronavirus was NOB genoodzaakt de fysieke Bijscholing, die normaliter plaatsvindt in Egmond aan Zee, te annuleren. Met het online programma biedt NOB hier een alternatieve invulling voor.

Een greep uit het aanbod:

• online cursussen gericht op de kwaliteit van het onderwijs en actuele onderwijsontwikkelingen , uitgevoerd door experts uit Nederland en Vlaanderen;
  • informele ontmoetingen in het digitale NOB-café waar schoolleiders, bestuurders en leraren onderling ervaringen uitwisselen, consulteren en adviseren;
  • de mogelijkheid om online theatervoorstellingen bij te wonen  als bron van inspiratie voor  het aan de Nederlandse taal gelieerde cultuuronderwijs ;
  • een virtuele cultuurwandeling door Nederland en Vlaanderen;
  • een plenair  digitaal evenement met aandacht voor het sociale netwerkcomponentvan de Bijscholing, welke plaatsvindt op zondag 10 januari 2021.

Met dit aanbod houdt NOB rekening met de drijfveer van haar aangesloten scholen om zich te blijven  ontwikkelen, nieuwe ideeën op te doen en elkaar te ontmoeten. Zelfs, of beter gezegd, juist in deze roerige periode waarin online middelen een mooie oplossing bieden om op afstand samen te komen.

Neem contact op
Vragen over de Bijscholing? Schroom dan niet te mailen naar NOBbijscholing@stichtingnob.nl.