NOB ontwikkelt Online Campus voor aangesloten scholen

08 juni 2021

Op 19 juli komen alle bij NOB aangesloten scholen samen op een speciaal voor hen ontwikkeld online campus.

Een wereldwijd netwerk samenbrengen tijdens een pandemie: voor die uitdaging stond NOB dit jaar toen bleek dat de gevolgen van het coronavirus langer duurden dan gehoopt. Ieder jaar brengt de organisatie alle leraren, bestuurders en schoolleiders van haar bijna 200 aangesloten scholen in het buitenland samen tijdens een fysieke Bijscholing. Tijdens deze bijscholingsdagen kunnen deelnemers zich verder professionaliseren, netwerken en laten zij zich inspireren. Dit jaar vindt de Bijscholing niet fysiek maar online plaats! Hoe? Op de NOB Bijscholing Online Campus; dé plek waar alle scholen, ongeacht tijdzone, samenkomen.

De Online Campus werd speciaal ontworpen voor de scholen en weergeeft het warme 'Bijscholingsgevoel' waar medewerkers van de aangesloten scholen ieder jaar naar uitkijken. Dit jaar staan ontmoeten, ontwikkelen en ontdekken centraal middels een gevarieerd programma:

• Livestream - alle scholen in beeld tijdens een feestelijke bijeenkomst in de aula
  • Workshops - een omvangrijk aanbod van leerzame en inspirerende workshops in de leslokalen
  • Netwerksessies - elkaar ontmoeten en sparren in de kantine
  • 1-op-1 gesprekken - videobellen en chatten met wereldwijde collega's
  • Onderwijsmarkt - struinen langs het Nederlandse onderwijsaanbod

Live én on-demand
Alle live onderdelen zoals ingeplande netwerksessies, workshops en gesprekken met Onderwijsmarktpartijen vinden plaats op 19 juli. Maar een online campus is niet gebonden aan de grenzen van tijd of plaats. Op 18 juli kunnen deelnemers terecht op de campus om alvast kennis te maken met hun wereldwijde collega's. En ook na 19 juli is het feest nog niet voorbij: deelnemers kijken het aanbod on-demand terug en kletsen gezellig na.

Neem contact op
Bent u werkzaam op een Europese school of een internationale school in Nederland? U kunt zich aanmelden via NOBbijscholing@stichtingnob.nl.

Heeft u vragen over de Bijscholing? Schroom dan vooral niet te mailen naar NOBbijscholing@stichtingnob.nl.