NOB organiseert Vliegende Startdag op woensdag 6 juni

15 februari 2018

Ieder jaar vliegen veel leerkrachten uit naar het buitenland, een deel van hen voor het eerst. Niet alleen heeft het wonen en werken in een nieuw land de nodige gevolgen: ook wennen aan het nieuwe werkklimaat vergt voorbereiding en tijd. Daarom organiseert NOB op woensdag 6 juni de Vliegende Startdag, speciaal voor leerkrachten die voor het eerst in het buitenland gaan werken.

De insteek van deze voorbereidingsdag is maatwerk, van elke deelnemer wordt de eigen situatie centraal gesteld: in welk land ga je werken, in welk type school kom je terecht, wat weet je al en waar liggen de vragen?

Vast onderdeel van de Vliegende Startdag is het omgaan met ‘cultuurshock’, daarnaast komen alle schooltypen die binnen het netwerk van NOB bestaan aan bod. Ook is er uitgebreid ruimte voor praktische zaken: pensioen, inspectie, en de rol van NOB.

Een jaarlijks goed gewaardeerd onderdeel is de onderlinge uitwisseling: vaak is het overleggen met en bevragen van gelijkgestemden een waardevolle aanvulling op de voorbereiding. Daarnaast hebben de starters aan elkaar al een klein netwerk, dat vaak ook in stand blijft tijdens hun nieuwe baan en benut wordt.

Aanmelden?

Het is vanaf nu mogelijk om je aan te melden voor de Vliegende Startdag. Het programma loopt van ongeveer 15.00 tot 20.00, op locatie bij NOB in Voorburg. Voorwaarde voor aanmelding is dat je gaat werken op een bij NOB aangesloten school. Kosten voor deelname bedragen €50,- inclusief drankjes en snack.

Meld je aan door een mail te sturen naar Yvonne Bendermacher-Dekkers (yvonne.bendermacher-dekkers@stichtingnob.nl) met daarin je contactgegevens, je land van bestemming en de school waar je gaat werken. Werkgevers kunnen ook hun nieuwe leerkracht(en) aanmelden!