Organisatie

Vanuit Voorburg ondersteunen we het netwerk voor Nederlandse scholen wereldwijd en de Nederlandse afdelingen van de Europese scholen. De adviseurs voor de Nederlandse scholen en de Europese scholen zijn in gelijknamige afdelingen georganiseerd. De medewerkers verantwoordelijk voor communicatie en financiën vormen de staf. De directeur-bestuurder geeft leiding aan de organisatie en onze Raad van Toezicht houdt vanuit de samenleving toezicht op het maatschappelijk resultaat van NOB.

NOB is sinds 1980 de spil van een wereldwijd netwerk voor Nederlands onderwijs in een internationale context. Ons onderwijs biedt vandaag de dag ruim 14.000 kinderen en jongeren op 200 scholen en onderwijsinstellingen in het buitenland een goede aansluiting op het onderwijssysteem bij een eventuele terugkeer én houvast bij de ontwikkeling van hun wereldburgerschap vanuit hun Nederlandse of Vlaamse wortels. Zo verkrijgen ze het zelfbewustzijn en de communicatieve vaardigheden die de internationaliserende samenleving nu en in de toekomst van hen vraagt, en kunnen ze grenzenloos groeien. Waar ze vandaag ook zijn en morgen naartoe gaan.

Meer weten over het team van NOB? Klik op één van de medewerkers voor meer informatie en contactgegevens.

Directie en ondersteuning

Linde van den Bosch
Directeur-bestuurder

Bert van den Eijkel
Controller

Elie Kabagema
Financiële administratie

Sun de Jong
Directieassistent/
Officemanager

Communicatie

Dit team is binnen NOB verantwoordelijk voor communicatie en informatieverstrekking.

Joeri Voogt

Laura Muis

Lisa Prins

Nederlandse scholen wereldwijd

Dit team ondersteunt leraren, schoolleiders en bestuurders van alle aangesloten scholen op zowel onderwijsinhoudelijk als bestuurlijk gebied.

Alinda de Beus

Kim Hunink

Nasra Juma Shambe
Secretaresse

Angelique Hoogstrate

Jochem Kuiper

Roosmarijn de Boer

Barbara van Dorp

Marlou Bijlhout

Wytze Niezen

Michel Kregel

Yvonne Bendermacher-Dekkers
Adviseur werving en selectie

Europese Scholen

Dit team geeft invulling aan het werkgeverschap van Nederlandse leraren op Europese scholen.

Els Duffhues

Jessica Kikken

Sigrid Goertz
Secretaresse/HR-assistente

Ilse Visser
HR-adviseur

VISIE

Moedertaalonderwijs helpt kinderen en jongeren zich optimaal te ontwikkelen, waar ze vandaag ook zijn en morgen naar toe gaan.

MISSIE

Het waarborgen van goed Nederlands onderwijs wereldwijd, door kennis en ervaring te bundelen, ontwikkelen en te vertalen naar inspirerende ondersteuning op maat.

wereldbollen

Raad van Toezicht

De Raad van Toezicht houdt vanuit de samenleving toezicht op het maatschappelijk resultaat van NOB. De Raad bestaat momenteel uit vijf leden.

Bekostiging

NOB voert haar werkzaamheden uit in opdracht van het Ministerie van OCW. De basis hiervoor is de Regeling Stichting Nederlands Onderwijs in het Buitenland.