Organisatie

Vanuit Voorburg ondersteunen we het netwerk voor Nederlandse scholen wereldwijd en de Nederlandse afdelingen van de Europese scholen. De adviseurs voor de Nederlandse scholen en de Europese scholen zijn in gelijknamige afdelingen georganiseerd. De medewerkers verantwoordelijk voor communicatie en financiën vormen de staf. De directeur-bestuurder geeft leiding aan de organisatie en onze Raad van Toezicht houdt vanuit de samenleving toezicht op het maatschappelijk resultaat van NOB.

NOB is sinds 1980 de spil van een wereldwijd netwerk voor Nederlands onderwijs in een internationale context. Ons onderwijs biedt vandaag de dag ruim 14.000 kinderen en jongeren op 200 scholen en onderwijsinstellingen in het buitenland een goede aansluiting op het onderwijssysteem bij een eventuele terugkeer én houvast bij de ontwikkeling van hun wereldburgerschap vanuit hun Nederlandse of Vlaamse wortels. Zo verkrijgen ze het zelfbewustzijn en de communicatieve vaardigheden die de internationaliserende samenleving nu en in de toekomst van hen vraagt, en kunnen ze grenzenloos groeien. Waar ze vandaag ook zijn en morgen naartoe gaan.

Meer weten over het team van NOB? Klik op één van de medewerkers voor meer informatie en contactgegevens.

Directie en staf

Sigrid Goertz
Secretaresse/HR-assistente

VISIE

Moedertaalonderwijs helpt kinderen en jongeren zich optimaal te ontwikkelen, waar ze vandaag ook zijn en morgen naar toe gaan.

MISSIE

Het waarborgen van goed Nederlands onderwijs wereldwijd, door kennis en ervaring te bundelen, ontwikkelen en te vertalen naar inspirerende ondersteuning op maat.

wereldbollen

Raad van Toezicht

De Raad van Toezicht houdt vanuit de samenleving toezicht op het maatschappelijk resultaat van NOB. De Raad bestaat momenteel uit vijf leden.

Bekostiging

NOB voert haar werkzaamheden uit in opdracht van het Ministerie van OCW. De basis hiervoor is de Regeling Stichting Nederlands Onderwijs in het Buitenland.