Publicaties

Op de hoogte blijven van de ontwikkelingen in het netwerk voor Nederlands onderwijs wereldwijd? Volg onze nieuwsberichten op social media.

DE STAAT VAN HET NEDERLANDS ONDERWIJS IN HET BUITENLAND

In de Staat van het Nederlands Onderwijs in het Buitenland presenteert NOB per schooljaar de stand van zaken in het wereldwijd netwerk. Deze editie van 'De staat' beslaat schooljaar 2017/2018, en is daarmee de derde uitgave. We sluiten hiermee aan bij De Staat van Het Onderwijs van de Onderwijsinspectie, en maken we het wereldwijde beeld van het Nederlandstalige onderwijs compleet.

Ook over schooljaar 2018/2019 wordt weer een 'staat' opgemaakt, die omstreeks april 2019 gepubliceerd wordt.

Magazine 'Grenzenloos groeien'

Aan het einde van 2015 bestond NOB 35 jaar, ter ere daarvan bracht NOB het magazine 'Grenzenloos groeien' uit. Het magazine vat 35 jaar aan ervaring, feiten, verhalen en visie samen. Er is een Nederlandse en een Engelse (verkorte) variant. Aan het woord komen leerkrachten en schoolleiders, gezinnen en betrokkenen.

Bekijk hier ook de Engelse variant (also available in English)