De Staat van het Nederlands Onderwijs in het Buitenland

Met De Staat van het Nederlands Onderwijs in het Buitenland over het schooljaar 2017/2018 sluiten we voor het derde jaar op rij aan bij De Staat van het Onderwijs van de Onderwijsinspectie. Zo wordt het beeld van het Nederlandstalige onderwijs wereldwijd nét even completer.

Want over heel de wereld – in 118 landen – krijgen duizenden Nederlandse en Vlaamse kinderen les in hun moedertaal, dit schooljaar bijna 13.500 leerlingen. Dankzij ons bijzondere netwerk van bijna 200 scholen wereldwijd krijgen deze kinderen de kans om bij eventuele terugkeer zo optimaal mogelijk weer in te stromen in het reguliere onderwijs in Nederland of Vlaanderen. Want veel van deze kinderen keren uiteindelijk weer terug. Stichting Nederlands Onderwijs in het Buitenland vormt sinds de oprichting in 1980 in opdracht van het Ministerie van OCW de spil van dit netwerk. Samen staan we garant voor de optimale ontwikkeling van de bijna 13.500 Nederlandse en Vlaamse kinderen die op dit moment buiten onze landsgrenzen opgroeien.