Stichting NTC - De Molenwiek

Peuteronderwijs, Basisonderwijs, Voortgezet onderwijs

De Molenwiek is een Nederlandse Taal- en Cultuur school (NTC–school). Wij verzorgen taal- en cultuur onderwijs voor Nederlandse en Vlaamse kinderen in de leeftijd van 2 tot en met 18 jaar. Onze lessen worden gegeven in Roswell dichtbij de stad Atlanta in de Amerikaanse staat Georgia. De Molenwiek is opgericht in 2002 en aangesloten bij de Stichting Nederlands Onderwijs in het buitenland (NOB). Het onderhouden van de moedertaal in het buitenland is niet allen essentieel in verband met een eventuele terugkeer naar Nederland of België maar ook daar het tweetalig opgroeien de cognitieve ontwikkeling van het kind versterkt. Daarnaast blijven kinderen zich verbonden voelen met familie en vrienden in het thuisland en een eventuele terugkeer binnen het Nederlandse of Vlaamse schoolsysteem wordt makkelijker. Tenslotte zijn Nederlandse en Vlaamse kinderen ambassadeurs voor Nederland en België in Amerika! Het bijhouden van taal en cultuur is dus onmisbaar.

Downloads Schoolgids voor Ouders 2017 2018 .pdf
Bezoekadres
1015 Old Roswell Road Atlanta GA - Roswell 30076 Verenigde Staten
Bekijk op Google Maps
Postadres
Applegate drive 1007 Roswell GA 30076 Verenigde Staten
ImageBlock-9

Nederlands onderwijs op een dagschool

Bij deze schooltypen kiest u één school, waar het Nederlands onderwijs een (grote) plek in het lesprogramma heeft: als schoolvak, of meer dan dat.

Bekijk de mogelijkheden
ImageBlock-5

Nederlandse les

De meeste scholen en instellingen in het netwerk van NOB bieden Nederlands Taal- en Cultuuronderwijs aan, naschools. Gemiddeld is dat drie lesuren per week.

Bekijk de mogelijkheden