't Klokhuis - Nederlands Onderwijs in New Jersey en New York

Afstandsonderwijs, Peuteronderwijs, Basisonderwijs, Voortgezet onderwijs

't Klokhuis geeft Nederlandse Taal en Cultuurlessen aan alle groepen van peuters tot en met middelbaar en ook volwassenen. In New Jersey in Gillette, in New York City op verschillende locaties; Brooklyn, Downtown, Upperwest, UNIS, en ten noorden van NYC in Westchester county in Harrison. In groep 3A en 3B wordt gebruikt gemaakt van Veilig Leren Lezen Kim versie en in groep 4 t/m 8 werken we met Taalactief IV voor taal en woordenschat en voor spelling werken we met Staal. Bij de peuters en kleuters wordt gebruikt gemaakt van Puk & Ko en Ik & Ko. Voor onze Oranges, de groep met Nederlands als Tweede Taal, is door onze juf Kim Koelewijn een speciale woordenschatmethodiek geschreven: Hotel Hallo! In het middelbaar geven we les HAVO-VWO niveau (en waar nodig een aanloop met 1 VMBO-KGT, 2 T-HAVO en dan naar 3 HAVO) op verschillende locaties; bij deze groepen wordt gebruikt gemaakt van de methode Nieuw Nederlands 5e editie. Check de website voor exacte informatie. Er is een ruime schoolbibliotheek. Naast de lesmethodes wordt ook aandacht besteed aan de Nederlandse en Belgische cultuur met o.a. grote evenementen als Vlaamse dag, Koningsdag en Sinterklaas. Sinterklaas wordt gevierd op vier verschillende locaties. Koningsdag wordt groots gevierd met medewerking van het Nederlands Consulaat in Battery Park, NYC. Aan het eind van het schooljaar wordt een eindejaarsfeest georganiseerd op de locaties 'vlaggendag' met sportieve spelletjes.Sinds een aantal jaren geven we ook privé (online)lessen aan kinderen die net te ver bij ons wegwonen om fysiek in de les mee te kunnen doen of leerlingen die bij ons les kregen maar nu elders wonen waar geen Nederlands onderwijs is.Voor vragen mail of bel gerust!

Downloads t-Schilletje-Schoolgids-2018-2019.pdf t-Schilletje-Sept-2018.pdf
Bezoekadres
Hickory Tavern Rd 160 kantoor 't Klokhuis Gillette NJ 07933 Verenigde Staten
Bekijk op Google Maps
Postadres
Hickory Tavern Rd 160 Gillette NJ 07933 Verenigde Staten
ImageBlock-9

Nederlands onderwijs op een dagschool

Bij deze schooltypen kiest u één school, waar het Nederlands onderwijs een (grote) plek in het lesprogramma heeft: als schoolvak, of meer dan dat.

Bekijk de mogelijkheden
ImageBlock-5

Nederlandse les

De meeste scholen en instellingen in het netwerk van NOB bieden Nederlands Taal- en Cultuuronderwijs aan, naschools. Gemiddeld is dat drie lesuren per week.

Bekijk de mogelijkheden