Awty International School

Basisonderwijs, Voortgezet onderwijs

Sinde enkele jaren verzorgt De Stichting NTC Houston Nederlandse Taal en Cultuur lessen voor alle klassen (Pre-K t/m grade 12). Met de recente uitbreiding kunnen de leerlingen het volledige Nederlandse curriculum van groep 1 t/m het eindexamen volgen en deelnemen aan de CITO toetsen en culturele activiteiten. Preschool leerlingen (NL groep 1 en 2) krijgen min. 3 lesuren per week, Lower School leerlingen (NL groep 3 t/m 7) krijgen 6 lesuren per week. De lessen zijn ge�ntegreerd in het rooster van de Awty International School. Op de Middle School (groep 8 t/m VWO 2) en de Upper School (VWO 3 t/m 6) worden 5 lesuren per week gegeven. In de twee hoogste klassen van het VWO kunnen de leerlingen het IB-eindexamenvak Nederlands kiezen, als eerste of tweede taal, op higher of standard level. Voor leerlingen die overdag andere scholen bezoeken wordt Nederlands twee maal per week als naschoolse les aangeboden via 'Dutch Plus'. De school ligt nabij de noord-westelijke kruising van de "Interstate 10" en "610-loop", bij Post Oak. Website: www.NTCHouston.org; email: ntc@NTCHouston.org

Downloads 41 Awty Dutch program Schoolgids 2018-2019.docx 41 Schoolgids 2013-2014.docx
Bezoekadres
7455 Awty School lane Houston TX 77055 Verenigde Staten
Bekijk op Google Maps
Postadres
7455 Awty School lane Houston TX 77055 Verenigde Staten
ImageBlock-9

Nederlands onderwijs op een dagschool

Bij deze schooltypen kiest u één school, waar het Nederlands onderwijs een (grote) plek in het lesprogramma heeft: als schoolvak, of meer dan dat.

Bekijk de mogelijkheden
ImageBlock-5

Nederlandse les

De meeste scholen en instellingen in het netwerk van NOB bieden Nederlands Taal- en Cultuuronderwijs aan, naschools. Gemiddeld is dat drie lesuren per week.

Bekijk de mogelijkheden